Nederlandse startup wil de matrassenindustrie veranderen
Een nieuwe startup wil de inmiddels achterhaalde matrassenindustrie in Nederland wakker schudden. Matt zegt het eerste e-commerce merk te zijn dat het succesvolle online-retailer model toepast op de matrassenindustrie, die nationaal goed is voor 1,5 miljoen stuks per jaar.
Een leuke ervaring? Not!!
De aanschaf van een nieuw matras wordt maar zelden gezien als een leuke ervaring. Na het bezoeken van een aantal beddenzaken, gesprekken met verkopers en na een veel te korte matrastest, eindigen veel consumenten met een duurder matras dan in eerste instantie de bedoeling was. “Een matrasaankoop is de meeste frustrerende en tijdsintensieve bezigheid na de aanschaf van een tweedehands auto,” aldus Joep Verbunt, oprichter van Matt Sleeps.
Verbeteren
Met Matt Sleeps is hij erin geslaagd alle onderdelen in het productie- en aankoopproces te herdefiniëren en te verbeteren. In zowel design, prijs als service zal Matt een andere beleving gaan bieden. Er komt maar ėėn (perfecte) matras beschikbaar, er is een gratis testperiode van 100 dagen en de prijs zal minder dan de helft zijn vergeleken met reguliere kwaliteitsmatrassen.
Perfect matras
De eerste stap in de herdefiniering was het design. Het uitgangspunt was één perfect matras dat voor iedereen lekker ligt. Met de voorkeur om te gaan voor één ideaal model, gaat Matt Sleeps tegen de gevestigde orde in. Om een perfecte matras te ontwikkelen, is er samen met diverse grote Europese matrasfabrikanten, hotelketens, de TU Delft en proefpersonen 15 maanden geïnvesteerd in testen en onderzoek.Aantrekkelijke prijs
Een matras is een belangrijke aankoop waar we 1/3 van ons leven op doorbrengen. Helaas is een kwaliteitsmatras, vanwege zijn hoge prijs, niet voor iedereen weggelegd. Aangezien Matt Sleeps van mening is dat goede nachtrust geen fortuin hoeft te kosten, was de grootste uitdaging om de prijs van het perfecte matras zo scherp mogelijk neer te zetten. Matt Sleeps heeft daarom het succesvolle businessmodel van andere online retail branches toegepast op de matrassenindustrie. Dit businessmodel elimineert, waar mogelijk, de overbodige tussenschakels zoals de distributeur, de winkels en de verkopers. Matt Sleeps is er hierdoor in geslaagd om het hoge kwaliteit matras voor minder dan de helft van de winkelprijs aan te bieden. Het Matt matras is beschikbaar in 6 maten met prijzen vanaf 350 euro.
Testen
De moeilijkheid bij een matrasaankoop is om het product goed te testen. Consumenten krijgen de gelegenheid om in een showroom een matras te testen en dienen binnen 5 minuten te kunnen beoordelen of dit het matras is waarop ze een hele nacht, 10 jaar lang, comfortabel kunnen liggen. Matt geeft klanten 100 dagen de tijd om een matras thuis uit te proberen. Als je niet tevreden bent, wordt het matras kosteloos door het bedrijf opgehaald en krijg je het volledige aankoopbedrag terug. Er zit 10 jaar garantie op het matras. Dankzij een nieuwe compressie techniek wordt Matt in een compacte doos bezorgd. Hiermee bespaart het bedrijf ruim 200% op het ruimtebeslag. Mede hierdoor kan Matt zelfs de volgende dag – in de vier grote steden al op dezelfde dag- gratis worden geleverd.
Het matras Matt is te bestellen via mattsleeps.com
(bron DutchCowboys)