Mannen we gaan strak in het pak!!… Humberto tailored by Van Gils
3 September hebben Humberto Tan en het Nederlandse kledinglabel Van Gils het eerste resultaat van hun unieke samenwerking – Humberto tailored by Van Gils – gepresenteerd aan de media, zakelijke relaties en aan BN’ers; waarvan velen gekleed in hun favoriete Van Gils-pak. Toneel van de feestelijke presentatie was de recent geopende Van Gils Brandstore aan de Van Baerlestraat in Amsterdam.
Humberto Tan is met de Humberto tailored by Van Gils-collectie heel dicht bij zichzelf gebleven. In de collectie zien we zijn liefde voor formele mannenmode, luxe materialen, details en zijn idee over gastheerschap terug. “Wanneer ik mensen ontvang dan wil ik er goed uitzien, dat geeft iets extra’s. Aangezien ik bij RTL Late Night dagelijks mensen ontvang en hier ook vaak heel intieme gesprekken mee voer, draag ik graag kleding die representatief is.”, aldus Humberto.
De premium collectie, die bestaat uit half-canvas pakken en jasjes, luxe shirts ‘Seven Fold’ dassen, is vervaardigd met de beste materialen zoals: wol-kasjmier blends, zijde voor de dassen, linnen voor de jasjes en two-ply katoen voor de shirts. De wol komt uit gerenommeerde Italiaanse weverijen, die uitsluitend gebruik maken van de mooiste soorten wol (fijnheid Super 130 en Super 150). “Een deel van de waarde zit hem in de de kledingstukken zelf. Hoe ze aanvoelen, hoe ze zijn gemaakt. Vervolgens is combinatievermogen van belang.” aldus Humberto.
Humberto Tan: “Ik was op zoek naar een sterke partner om mijn kledinglijn Humberto opnieuw te positioneren. Van Gils is een gerespecteerd en authentiek merk, met een historie in stijl en tailoring. Dat past bij mij als persoon, als presentator en als ondernemer. Maar twee bekende namen zijn nog geen garantie voor succes. Het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van je producten en om de duurzaamheid van je partnerschap. Ik geloof in de kracht van de lange termijn.”
Robert Meijer, CEO van Van Gils: “De pakken en jasjes uit deze collectie zijn op een half canvas manier vervaardigd, waarmee we een product presenteren dat uitstekend past bij de hogere positie die we met Van Gils willen bereiken. We starten dit najaar in onze eigen retail, de Bijenkorf en een aantal geselecteerde retailers. Vanaf 2016 wordt het merk verder uitgerold naar de rest van Nederland en België. Daarna zien we zeker ook op internationaal vlak mogelijkheden.”